A nyaralás utolsó hetét ismét együtt töltöttük. Én egyedül utaztam le péntek éjjel és vasárnap indultunk el a nagy utazásra. A terv az volt, hogy első nap csak Makarskáig megyünk, majd 1-2 nap után tovább, Dubrovnikig.

A cél a nagy utazással az lett volna, hogy megismerjük a szép strandokat,  öblöket, nyaralóhelyeket, de az elején egyértelműen azt éreztem hogy a Petrcane volt minden idők legjobbja. Nem készültem fel eléggé erre az utazásra, sokkal, sokkal több időt kellett volna rászánnom a tervezésre.

Kempingeket keresni ez az oldal segített leginkább: http://en.camping.info/croatia/campsites

A kempingezés gyerekekkel nagyon más, mint amire számítottam. Sokkal intezívebb és fárasztóbb :)

Amikor elindultunk Makarska irányába, mindkét gyerkőc elaludt így úgy határoztunk hogy lemegyünk egyből Dubrovnikig. Dubrovnik és környéke nem igazán gyerekbarát. A környékbeli kempingek jellemzően nem egy szép strand mellett vannak, hanem jóval feljebb, magasabban, az úton. A sátort felállítani nem volt nagy kaland, de mire felfújtuk a matracot és minden a helyére került legalább fél óra telt el. Dubrovniknál volt a legdrágább a kemping, messze volt a parttól a tenger pedig hideg volt. Két napot mégis itt töltöttünk a Solitudoban, majd egy fürdőzés  után (a Banja beachen és Kupariban) visszaindultunk Makarska felé. Banja beach egyébként különleges abból a szempontból hogy rálátni az óvárosra, viszont nehezen megközelíthető autóval a kevés és drága parkoló miatt.

Közvetlenül Makarska után található a Camping Jure, ahol két kimerítő napot töltöttünk. A környéken vannak a legszebbnek szavazott strandok, de ez a kemping volt az összes közül a legrosszabb. Zsúfolt, egy forgalmas út mellett, ráadásul hajnalig bulizó szomszédaink voltak.

A következő állomásunk volt a Camping Sirena (útközben még legalább 3 másikat is megnéztünk), ami viszont minden szempontból a tökéletes nyaralóhelyet testesítette meg:

• Teraszos kialakítású sátorhelyek, mindegyik szintről látszik a tenger
  • Árnyékos, sok fenyővel
  • Az alsó szinten kempingezőknek saját kis öblöcskék
  • Éjjel halvány jelzőfények
  • Mindenhol ingyen wifi és áram
  • Kristálytiszta, melegvízű sziklás (az öblökben apró kavicsos) part
  • A közelben (kb 100 m) egy hosszú, hófehér aprókavicsos strand
  • Saját kis étterem, este élőzenével, rostélyossal
  • Saját kis bolt hűtőkkel, gyümölcsökkel és reggel péksüteményekkel

It megismerkedtünk egy svájci családdal, akik 9 -en jöttek együtt, a kisebb lányaik sokat játszottak Csengével és Csanáddal. Nagyon, nagyon jól éreztük itt magunkat (ők már sokadik éve ide járnak vissza…)!

Visszafele még megálltunk egy kis időre Petrcanénál, de az útközben látott helyekhez képes már nem volt akkora nagy szám :)