Adott a következő helyzet:

Az ügyfél elfogadja hogy részletes specifikáció készüljön, ezt hajlandó is kifizetni, majd ez alapján készül egy erőforrás és ütemterv egy gyártást irányító rendszerre. A munkálatok 5 hónapon át tartanak, folyamatosan találkozom az ügyféllel, aki egy gyártással foglalkozó cég operatív vezetője.

Nomármost ő az elején saját magán kívül még egy embert határozott meg, akivel érdemes egyeztetni, minden egyéb kérdésben (állítása szerint) ő maga a kompetens. Találkozásról találkozásra, mérföldkőről mérföldkőre új emberek kerülnek elő az üzemből, akik a szakterületükön profik, és mindegyik mond valami olyan szempontot, ami egyrészt nem fogalmazódott meg a specifikációban, de még az operatív vezetőnek is új, másrészt durván befolyásolják a tervezett ráfordításainkat!

A projekt csúszik, a tervtől már minden szempontból eltértünk, ráadásul a végleges rendszer átadása egy másik cég hardver oldali teljesítésétől valamint egy SAP és ráérős vállalkozó hangulatától is függ.

Sokat kell még tanulnom, mire az ilyen típusú projektek is zökkenőmentesen bonyolódnak…