deviantart.com

deviantart.com

Kriston Adrienn, Csenge keresztmamája és Geni növére Marketing vezető. “Ki mit csinál nap mint nap” sorozatunkban megpróbáljuk bemutatni a manapság divatos, földtől elrugaszkodott szakmáit. A saját munkámmal kapcsolatos hasonló cikk indította a sorozatot, és Adriennt arra kértem, hogy próbálja meg ő is összefoglalni egy munkanapját úgy, hogy egy székely pásztor is értse. Lássuk hogyan sikerült neki:

Külső –belső kommunikációval foglalkozom. Klasszikus vállalati marketing feladatokat viszek.

A napom egy kv-val kezdődik, amit csak a lap-top bekapcsoló gombjának megnyomása előz meg. Amíg boot-ol a gép addig én a teakonyhában szervezem az ébresztő és a napi folyadékmennyiségemet.

A reggel e-mailekkel folytatódik. Fő téma egy új termékcsalád koncepciójának kialakítása, pozicionálása és piaci bevezetése. Egy korábbi megbeszélést számos levélváltás követ, amelyekben a műszaki osztály, a területi sales manager, a marketing és a pricing analist között zajlik a diskurzus ki-ki a maga érvelésével. Pozicionálás, garanciák, célcsoportok, vevői szegmensek, termékcsomagolás, árazás. Pásztorul ez azt jelenti, hogy a birkáimat igyekszem a legjobb legelőre vinni, ahol szép és egészséges lesz a szőrük és húsuk, mindest azért , hogy jól tejeljenek, finom legyen a húsuk és hogy ha egyszer el akarom őket adni, akkor sokat adjanak értük a vásáron.

Levélírást 3-5 percenként egy-egy telefonhívás szakítja meg, amelyben ügynökök és sales accountok médiaajánlatokkal bombáznak . Ezt tarkítja a vállalati sales force által kényelemből feltett kérdések, hogy ezt-vagy azt hol találják az intraneten vagy, hogy ez vagy az az anyag pdf-en kívül elérhető-e jpg-ben vagy, hogy intézzük termékfotózást az Obinak az akciós katalógusába…meg ilyesmik…

Ez azt jelenti, hogy igyekszem minden egyes kis juhocska személyes kérdéseit, kéréseit igyekszem orvosolni és a nyájhoz közeledő idegenektől megvédeni őket vagy segítséget kérni tőlük, hogy a kis csordának még jobb legyen az élete.

Ezután egy értekezlet következik, amelyben az elmúlt heti customer event tapasztalatait és visszajelzéseit értékeljük. Végső soron piacfejlesztési kérdésekkel és Unique Selling Proposal-lal és Critical Sucess Factor elemzéssel foglalkozunk. Megállapodunk egy új pozíció kialakításában, akinek elsősorban Business Develpment feladatai lennének.

Lefordítva ilyenkor a nyáj gazdájával egyeztetek, hogy hogyan, milyen változtatásokat tegyünk, mire figyeljünk, hogy minél egészségesebb legyen a csorda.

Az értekezlet a gyomrom jelzésével zárul és irány a teakonyha. Penne carbonara. A tegnapi sorozatok, forma1 , lakásfelújítás és receptötletek kicserélése közben pótoljuk az elvesztett energiákat.

A délután ad-hoc megbeszéléssel folytatódik és újra az új termékcsalád körül forog a szó, ahol a termékcsomagolás, terméktulajdonságok, bélyegzések konkretizálódnak. Hívom a nyomdát árajánlatkérésre.

További megbeszélések és egyeztetések a legfontosabb birkákkal, hogy ki hogyan látja a nyáj életét és a szomszédokkal is egyeztetek.

Az után a Mintaboltunk költöztetésére valamint a kültéri reklámhordozók terveztetésére, engedélyeztetésére valamint a kapcsolódó promóciókat beszéljük át az asszisztensnőmmel. Megállító tábla, molinó, helyszínrajz, eligazító táblák, geo terjesztés, médiaajánlat kérése, kivitelezők alternatív árajánlatának bekérése.

Itt gyakorlatilag egy kispásztorral megbeszélem, hogy mit kell tennie, mondania annak érdekében, hogy mindenki lássa, hogy milyen szép is a mi csordánk.

Közben egyszerre cseng a mobilom és az asztali vezetés valamint dőlnek be a válasz e-mailek.

Megbeszélek egy időpontot néhány magángyűjtővel , hogy a közelgő vállalat történeti kiállításhoz anyagot gyűjtsek. És ekkor veszem észre, hogy a munkaidőm már rég lejárt….

Ezt egy kis tanításként lehet elképzelni, ahogy a régi pásztorok elmesélik, hogy hogyan is kezdték a pásztorkodást és igaz történeteket mesélnének az életükről.

További részletek:

Marketing menedzser – A száj

Az egész napom nagyon sok beszéddel és írással telik. Sok megbeszélésem van a kollégákkal, sok levelet írok, telefonálok és sokat egyeztetek partnetekkel és beszállítókkal. Mintha én lennék a cég szája, aki a vevőknek elmondja, hogy ki és milyen is ez a cég. A kollégáknak, hogy mire is van szüksége a vevőknek és, hogy hogyan kellene többet értékesítenünk.

A napom egy forró vízben feloldott édes itallal indul. Aztán számítógépen írok leveleket a kollégáknak arról, hogy szerintem mit kellene tennünk ahhoz, hogy jobban el tudjuk adni a cég termékeit.

A munkámat folyamatosan telefonhívások szakítják meg, ahol mindenféle egyéb cég, mindenféle egyéb terméket próbál meg eladni a számomra. El kell döntenem, hogy ez vajon érdekes lehet számunkra vagy sem, ha igen milyen feltételekkel.

Ezután egy megbeszélés következik a főnökömmel és a kereskedő kollégákkal, hogy hogyan lehetne még több terméket eladni. Megegyezünk abban, hogy még egy embert felveszünk a vállalathoz, aki ebben segíteni tud.

A hosszú megbeszélés után ebéd kezdődik. Vannak vállaltok, akik arra szakosodtak, hogy azoknak akinek nincs ideje főzni és nincs a közelben semmilyen kifőzde, azoknak kis műanyag edényekben ebédet visznek, amelyeket a mikrohullámú sütőben meg tudnak melegíteni. Így sajtos, tejszínes tésztát eszem.

Délután még az új termékről beszélünk a kollégákkal az irodában, hogy hogyan tudnánk még jobban értékesíteni.

Ezután, a kolléganőmet igazítom el, hogy a mintaboltunk elköltöztetésével milyen teendők vannak azért, hogy ismertté tegyünk a boltot az új helyen is.

A hátralévő időben igyekszem felkutatni és beszélni olyan emberekkel, akinek vannak régi termékei, katalógusai a cégről, hogy ezeket összegyűjtve egy kiállítást rendezhessünk. És az óra a munkaidőm végét elütötte.